Paolo Gentiloni si-a exprimat angajamentul pentru un nou Plan de acțiune privind impozitarea

La 3 octombrie a.c., în cursul audierii din Comisia ECON a Parlamentului European, Paolo Gentiloni, Comisarul desemnat pentru Afaceri economice și financiare, impozitare și vamă, și-a confirmat angajamentul politic pentru un nou plan posibil de acțiune fiscală care abordează „mediul, fraudă corporativă, digitală și fiscală”. Interogat de eurodeputați cu privire la acțiunile-cheie ce urmează a fi întreprinse de următoarea Comisie, acesta s-a referit la implementarea unei taxe vamale pe emisiile de carbon, în conformitate cu normele Organizației Mondiale a Comerțului. Mai mult, Gentiloni a definit punerea în aplicare a CCCTB ca prioritatea absolută, în vederea atenuării concurenței interne dintre statele membre cauzată de prezența diferitelor forme de impozitare pe profit. În ceea ce privește impozitarea economiei digitale, acesta și-a declarat optimismul referitor la ajungerea la o soluție la nivelul OCDE până la finalul anului 2020, oferind asigurări conform cărora, „Comisia va fi gata cu propria sa propunere până la sfârșitul anului 2020”, în cazul în care nu se ajunge la nicio soluție la nivel OCDE.  La momentul interogării de către eurodeputații Sved Giegold (Grupul Verzilor/ALE, Germania) și Gilles Boyer (Reînnoim Europa, Franța) cu privire la posibila trecere la votul cu majoritate calificată în materie fiscală, Gentiloni s-a exprimat preferința pentru aplicarea articolului 116 din TFUE  (care se ocupă de denaturări ale pieței interne), mai degrabă decât pentru aplicarea „clauzei pasarele”, conform căreia implementarea este mai dificilă din cauza necesității unui vot în unanimitate la nivelul Consiliului.

CESE susține votul cu majoritate calificată pentru impozitarea energiei

În cadrul sesiunii plenare din 25-26 septembrie a.c., Comitetul Economic și Social European (CESE) a adoptat avizul cu privire la propunerea Comisiei de a trece de la votul în unanimitate la votul cu majoritate calificată pe probleme de impozitare a energiei. Avizul redactat de Baiba Miltoviča și Dumitru Fornea susțin poziția Comisiei, solicitând ca deciziile referitoare la problemele fiscale legate de energie să utilizeze „clauza pasarelă” care permite Consiliului să treacă de la votul în unanimitate la votul cu majoritate calificată și să introducă procesul de codecizie cu Parlamentul European. Conform CESE, această schimbare este esențială pentru modificarea Directivei-cadru privind impozitarea energiei și pentru a finaliza tranziția energetică și pentru atingerea obiectivelor energetice și climatice aferente anului 2030.

OCDE solicită feedback cu privire la setul de instrumente pentru prețurile de transfer aplicabil țărilor în curs de dezvoltare

La 27 septembrie a.c., Platforma pentru colaborare în domeniul impozitării a solicitat feedback pentru un set de instrumente concepute pentru a ajuta țările în curs de dezvoltare să implementeze dispozițiile efective de documentare a prețurilor de transfer. Proiectul ia în considerare măsurile privind documentarea, în toate etapele analizei, a prețurilor de transfer ale contribuabilului pe care guvernele le-ar putea pune în aplicare, ținând cont de abordările internaționale actuale și de practicile statelor referitoare la prețurile de transfer. Platforma, care este o inițiativă comună a FMI, OCDE, ONU și Banca Mondială acceptă comentarii de la părțile interesate până la data de 8 noiembrie 2019.

Proiect de lege al Ministerului de finanțe din Germania pentru implementarea Directivei DAC6

La 26 septembrie a.c., Ministerul german al finanțelor a publicat un proiect de lege pentru punerea în aplicare a Directivei UE 2011/16 / UE (DAC 6) care impune consultanților fiscali și clienților acestora să dezvăluie administrației fiscale, informațiile privind tranzacțiile și structurile transfrontaliere. Directiva trebuie transpusă în legislație până la 31 decembrie 2019, urmând să se aplice de la 1 iulie 2020, fiind obligatoriu ca aceasta să includă o dispoziție pentru raportarea retroactivă a acordurilor fiscale transfrontaliere puse în aplicare începând cu 25 iunie 2018. Proiectul de lege german se referă preponderent la implementarea directă a Directivei DAC 6 care introduce raportarea obligatorie a structurilor fiscale transfrontaliere care îndeplinesc unul dintre așa-numitele „elemente definitorii” către autoritățile fiscale. Proiectul de lege introduce sancțiuni de până la 25.000 de euro în cazul nerespectării raportării informațiilor privind acordurile puse în aplicare după 25 iunie 2020.

Buletinul de știri în limba engleză poate fi consultat pe site-ul ETAF.

Sursa site CECCAR:  http://ceccar.ro/ro/?p=15629

07.10.2019