Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Vest, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Regional Nord-Vest 2021-2027 (REGIO Nord-Vest), a publicat Ghidul Solicitantului 111 – Proiecte din domenii de specializare inteligentă (cercetare) pentru întreprinderi din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest. Vor putea beneficia de finanțare pentru investiții de cercetare-dezvoltare în IT, precum și în alte domenii, microîntreprinderile și IMM-urile din cele șase județe ale ADR Nord-Vest, respectiv Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare și Maramureș. Valoarea minimă eligibilă nerambursabilă a unui proiect este de 500.000 euro, iar cea maximă de 3 milioane euro.
Apelul de proiecte este competitiv, cu termen limită de depunere, iar cererile de finanțare vor putea fi depuse prin sistemul informatic MySMIS 2021/2021+ în perioada 25 septembrie 2023, ora 10:00 – 23 martie 2024, ora 10:00.
Alocarea acestui apel de proiecte (FEDR + BS) este de 23.811.306 euro, din care 20.239.610 euro FEDR și 3.571.696 euro cofinanțare de la bugetul de stat.
Vor fi finanțate proiecte aferente următoarelor activități: cercetare industrială; dezvoltare experimentală; realizarea de studii de fezabilitate premergătoare activităților de cercetare-dezvoltare.
Printre condițiile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească solicitanții se numără următoarele:
Trebuie să fie societăți constituite în baza Legii nr. 31/1990 cu modificările și completările ulterioare, care se încadrează în categoria microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii și care au desfășurat activitate pe o perioadă corespunzătoare cel puțin unui an fiscal anterior depunerii cererii de finanțare. De asemenea, pot fi parteneriate constituite între întreprinderile menționate sau parteneriate constituite între întreprinderile amintite și întreprinderi mari;
Solicitantul/liderul de parteneriat/partenerul trebuie să fie societate înregistrată conform prevederilor legale în Regiunea Nord Vest (va avea sediul social în Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest) cel mai târziu la momentul primei plăți a ajutorului;
Solicitantul/liderul de parteneriat/partenerul a desfășurat activitate pe o perioadă corespunzătoare cel puțin unui an fiscal și a înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare și nu a avut activitatea suspendată oricând în anul depunerii cererii de finanțare. O întreprindere care depune cererea de finanțare în cursul anului 2023 trebuie să fi fost înființată cel mai târziu la 3 ianuarie 2022 (prima zi lucrătoare din anul 2022). Prima zi lucrătoare din anul anterior depunerii cererii de finanțare se va menține ca regulă pentru înființarea societății și ulterior anului 2023.
Solicitantul/liderul de parteneriat/partenerul trebuie să respecte condiția referitoare la numărul minim de angajați. Solicitantul/liderul de parteneriat/partenerul au înregistrat un număr mediu de salariați de cel puțin unu, în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare, conform situațiilor financiare anuale ale solicitantului, aprobate de adunarea generală a acționarilor sau asociaților, aferente exercițiului fiscal anterior depunerii cererii de finanțare. Respectarea acestor condiții poate face obiectul verificării de către AM, oricând pe perioada de aplicabilitate a acestora.
Citește mai mult în CECCAR Business Magazine.